::COUNTDOWN::

Tuesday, September 23, 2008

MENANTI HARAPAN YG TAK PASTI

Hari ini hari yg ke23 aku berpuasa di negara orang. Sekali lagi iman dan kesabaran ku diduga. Semasa rehat tengahhari tadi, sewaktu berehat sambil mendengar lagu2 raya, aku didatangi oleh setiausaha syarikat tempat aku bekerja. Seorang amoi korea yg x jemu mata memandang. Dia meminta E tiket yg ada dalam simpanan aku. Aku terkejut kenapa dia memintanya, sedangkan tarikh kepulangan pada tiket aku ialah 20/10.

Apabila dia mengambil tiket aku, dia terus menghubungi bos. Dalam perbualannya yg berbahasa Korea itu, aku dapat memahani beberapa perkataan . Perkatan yg aku faham "dia diarahkan membuat tempahan pada tarikh 28/9 nanti". Aku terkejut, apa kah benar apa yg aku dengar. Apabila dia selesai berbicara dengan bos aku, aku pun terus tanya soalan padanya. Dia hanya menjawap, segalanya akan diberitahu kemudian. Lantas dia meninggalkan aku dalam keadaan tandatanya.

Sehingga petang aku bekerja dalam keadaan tidak menentu. Asyik memikirkan tentang tarikh E tiket aku. Aku berharap dan berdoa agar aku dapat menyambut Syawal di Malaysia.....

Adakah aku menanti harapan yang tak pasti?????????

4 comments:

izzti.izztiha said...

izzti balik 28/9.hehe...

ariansem said...

best la dia...
kita yg x tau lg tarikh

Unknown said...

cepatla balik...blh hntr bby g lcct..huhu.rindu abg

Sebuah Perjalanan..... said...

semoga dapat menyambut aidilfitri bersama keluarga tersayang...moga di makbulkan doa utk pulang beraya di tanahair....SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI in advance dari sya...sya juga tk blk mana2...dok KL jer raya nie...